Nyt saa riittää. Eletään toukokuuta 2011, ja mun viimeinen "päivitys" on joulukuulta. Viime vuonna päivitin todella hienosti aivan jopa kahdesti. Sillä lailla. Miten ihmeessä voin seurata mun elokuvamaun kehittymistä, jos en koskaan dokumentoi katsottuja elokuvia? En mitenkään. Joten nyt riittää laiskottelu. Jätän vuoden 2009 kommentoimatta jääneet elokuvat nyt historian hellittäviksi - mulla ei ole niistä enää mitään relevanttia sanottavaa. Vuoden 2010:kin saatan joutua kuittaamaan kohtuullisen pintapuolisesti, mutta vuoteen 2011 pääsen vielä kiinni. Aloitetaan nyt kuitenkin vuoden 2010 katsauksesta. Perinteen vuoksi ;)

Oon viime aikoina joutunut elokuvien suhteen pohtimaan kahta asiaa: sitä, minkälaisia arvoja ja moraalia esittäviä elokuvia olen valmis katsomaan (siis noin niinkuin muuten laadukkaita) ja sitä, mihin ihmeeseen tungen 10 elokuvalippuani, jotka erääntyvät kesäkuussa. Finnkinolle on tulossa 3 katsottavaa elokuvaa tähän väliin. Hieno homma. Moraalikysymys on ehkä aavistuksen verran mielenkiintoisempi, mutta samalla hankalampi. En tiedä vastausta siihen.

Jotta teksti olisi mahdollisimman päätön, lisään tähän nyt vielä tulevaisuutta koskevan arvelun. Koska päivitän sekä twitteriä että facebookia blogin lisäksi ja kirjoitan vielä päiväkirjaa, on hyvin todennäköistä, etten aivan hulvattomasti kirjoittele tänne. Joka kerta vanhoja tekstejä lukiessani haikailen muutaman vuoden takaisia aikoja: haluaisin kirjoittaa samalla tavalla edelleen. Mutta en tiedä pystynkö. Katsotaan. Elokuvista nyt kuitenkin. Ja jos niitä arkipäivän hauskoja paloja jostain alkaisi löytyä... :)