Mun pitäis liikkua. Kovasti. Ja mun tekis jopa mieli. Mutta kun en vaa saa aikaiseksi.

Haluaisin pyöräillä. Mutta mulla on vaan Jopo. Älkääkä käsittäkö väärin; se on ihana pyörä, enkä vaihtais sitä ikinä pois, mutta sillä on vähän turhan rankkaa pyöräillä pitkiä matkoja. Tai epätasaisella alustalla. Eilen melkein menin pyöräretkelle Jopollani, mutta sitten tuli ensin ylitsepääsemättömiä esteitä ja sitten sade. Se siitä.

Mulla on hienot uudet juoksuhousut. Mutta kun en jaksa juosta. Voisin tietysti kävellä. Mutta come on, ei juoksuhousuissa voi kävellä. Ne on tarkoitettu ihan muihin hommiin. Sitäpaitsi mulla ei oo kunnollisia lenkkareita. Kaikki nykyiset hankaa jalan rikki. Voisin tietysti ostaa uudetkin, mutta tavalliset ei mun jaloille sovi, enkä tosiaan oo laittamassa paljoa rahaa erikoiskenkiin. Enhän mä ikinä edes käyttäis niitä.

Voisin mennä kuntosalille. Mutta olla nyt kesällä sisällä. Kuka sellaista haluaa? Juosta voi ulkonakin. (Siis jos on kunnolliset kengät. Ja jaksaa juosta.) Miksi maksaisin siitä että liikun, kun voi liikkua maksutta? Mut toisaalta, siellä olis myös erilaisia liikuntaryhmiä, kuten esimerkiksi kauan haaveilemani kuntonyrkkeily (aran oikotie potkunyrkkeilykehään - siis ainakin mun omituisissa aivoissani). Mutta mä muutan kohta, eikä siinä mun kodin lähellä oo sellasta kuntosalia. Ainakaan ihan vieressä. Ja kun sinne pitää sitoutua vuodeksi. Ja se maksaa. Ja on sisällä.

Mutta kun mun pitäis liikkua. Ja mä haluaisinkin. Mutta kun en vaan saa aikaiseksi.