hmm. Joudun vähän miettimään julkaisenko tätä ollenkaan... voi nimittäin herättää vääriä luuloja. Otan riskin. ja nyt kaikki lukijat kiehuu riemusta, kun ne luulee, että täältä on tulossa jotain mahtavuutta. pahoitteluni.

Olen saanut monimutkaisissa ja pitkäkestoisissa tutkimuksissani selville ihastumiskaavan. Tämä on nyt tyttöjen näkökulmasta, koska poikien keskuudessa tutkimukset ovat vielä alkuvaiheessa, ja se ainoa poika jonka kaavan tiedän, ei ehkä edusta koko sukupuolta kovinkaan kattavasti Ü

Näin se toimii:

  1. "Minäkö ihastunut? No en!" "Ai tuohonko? No en!"
  2. "En varmasti ole ihastunut. Ainakaan tuohon. Eihän se edes sopisi mulle yhtään. Mieti nyt vaikka niitä joiden kanssa se on seurustellut aiemmin, oon ihan erilainen kuin ne."
  3. "Onhan se ihan kiva. Mutta se on seurustellut vaan toisenlaisten kanssa. Ei se ikinä seurustelisi mun kanssa. Ja siis en tietenkään oo siihen ihastunut."
  4. "Tykkään kyllä viettää aikaa sen kanssa, mutta ollaan ihan vaan kavereita. Ei, en todellakaan oo ikinä ajatellut että voisin mitenkään kuvitella olevani ihastunut siihen, vaikkakokoajanajattelenkivähänsellaistataiainakinsinnepäin, mutta en oo ihastunut. En. -- Mihin se oikein meni, justhan se oli tuossa? Apua, minne ihmeeseen... aa, tuolla. Huh. Niin, mitä sanoitkaan?"
  5. "Onkohan se ihastunut muhun? Ei sillai, en haluaisi todellakaan sen kanssa seurustella. Mutta mitäköhän se ajattelee musta?"
  6. "Se kuitenkin haluaisi, että jätän mun rakkaan harrastuksen sen takia, en varmaan jättäisi. Miksi mietin tällasia, jos en tykkää siitä vähäsen? Mutta ei se ikinä tykkäis musta. Kato nyt, nyttenkin se juttelee vaan noiden muiden kanssa. Eikä me edes sovittais yhteen. En sittenkään tykkää siitä."
  7. "Miksi ikinä rupesin tykkäämään tuosta? Ei siinä oo mitään erikoista. Se on oikeasti aika tosi ärsyttävä. ... mutta miksei se koskaan soita mulle? Ja miksi se ei koskaan juttele mun kanssa mitään oikeasti?" tässä vaiheessa kyseessä on yleensä tilanne, jossa tyttö ja poika oikeasti juttelevat keskenään aika paljon, mutta tyttö haluaa kuulla pojalta vaan rakkaudentunnustuksen, eikä sitä ole vielä herunut.
  8. "Se taitaakin olla ihastunut tuohon. No, haluan sille vaan sen parasta, jos se tulee ton toisen kanssa onnelliseksi, niin tietysti. Mutta ei se oikeasti olis tuon kanssa onnellinen. Ei kyllä varmaan munkaan kanssa. Vaikka kyllä se taitais sittenkin olla mun kanssa onnellisempi. Ei, onkohan se sittenkin ihastunut tuohon kolmanteen?" Miksi mulle aina käy näin?
  9. "Kyllä se sittenkin tais olla ihastunut tuohon toiseen tyttöön. No, oon jo sanonut ettei se haittaa. Enhän ollut siihen sillä lailla ihastunutkaan. Onneks mun ei tarviikaan mennä tutustumaan pojan perheeseen, olinkin jo kehitellyt vaikka mitä kauhukuvia. Ei ne olis kuitenkaan tykänneet musta."
  10. "Ei sittenkään, ei se ollutkaan ihastunut kehenkään noista toisista! Mä aina tiesin, ettei ne ainakaan kävis yhteen. Mutta se tyttö oli kyllä niin epätoivoinen, miten kukaan voi viettää noin paljon aikaa pohtimalla jotain miesongelmia? Onhan tässä muutakin elämää. Mitenköhän on, eiköhän se poika ollut ihastunut siihen, koska se tykkäs jostain toisesta... musta ehkä?" tiedättehän, ihastuneet tytöt eivät ymmärrä sitä, että joku saattaa olla tilassa, jossa ei olla ihastuneita keneenkään.

tätä jatkuu kunnes tapahtuu muutos johonkin suuntaan ü eli siis joko poika huomaa tytön olevan elämänsä nainen tai sitten ei, jolloin tyttö sydän murtuneena pyörii omassa surkeudessaan ja jonkun ajan päästä on taas ihastunut... tytöt vaan on sellasia. itse en tietenkään ;) joka tapauksessa tyttö käyttää vähintään 67% ajastaan pohtimalla näitä ja voivottelemalla elämänsä ja tuurinsa kurjuutta. Ja tekee itsestään ihan hömpän, vinkkivinkki, ei kannata yrittää miellyttää ketään, se näkyy pahasti läpi ja tulee ilmi joka tapauksessa, ei kukaan voi ikuisesti esittää. Jos haluat seurustella, ota sellanen, joka hyväksyy sut niin kuin oot. Niin joo, mä en sitten seurustele Ü että ottakaa ohjeet se mielessä. hah. ja tylsyyden poistoahan tää oli. Tuun joskus vääntämään tän paremmaksi jos innostusta vielä riittää... Mulla oli tästä täydellinen kaavio päässä yöllä, mutta sitten nukahdin ja aamulla en enää muistanu kaikkea. Siitä on niin kauan kun oon ite ollut ihastunu viimeksi. Uskokoon ken tahtoo.

//8.4.2008 nyt saattais olla aika päivittää tätä tutkimusta (olen nimittäin kuluneen vuoden aikana tehnyt uusia havaintoja. Osittain hyvinkin ikäviä.) Koska tutkimustulokseni on jo aiemmin puettu erinomaisesti sanoiksi, en yritä ylittää mestaria, vaan lainaan häntä tähän.

"How long can a girl be shackled to you / how long before my dignity is reclaimed / how long can a girl stay haunted by you / soon i'll grow up and i won't even flinch at your name / soon i'll grow up and i won't even flinch at your name" Alanis Morissette: Flinch